top of page

Kevin Schaap (Zuidvogels), speler aan het woord

  • 1 jun
  • 2 minuten om te lezen

Zuidvogels – Grol 4-2

Na een bliksemstart en een comfortabele 3-0 voorsprong leek Zuidvogels op weg naar een eenvoudige middag. Toch kwam Grol terug tot 3-2, waardoor het duel ineens weer spannend werd. Uiteindelijk stelde Zuidvogels orde op zaken en werd de volgende ronde van de nacompetitie bereikt.

Na afloop spraken wij Kevin Schaap.


Hoi Kevin, jullie kwamen razendsnel op een 3-0 voorsprong en leken de wedstrijd volledig onder controle te hebben. Toch wist Grol terug te komen tot 3-2. Wat gebeurde er volgens jou in die fase van de wedstrijd en hoe hebben jullie vervolgens de wedstrijd weer naar je toe getrokken?


"Ja, inderdaad, we kwamen snel op een 3-0 voorsprong en hadden de wedstrijd eigenlijk helemaal onder controle. Na die 3-0 gingen we alleen met z’n allen wat meer achteruit hangen. Daardoor werden we slordiger aan de bal en gaven we Grol de mogelijkheid om terug in de wedstrijd te komen. Voor we het wisten stond het ineens 3-2 en was het weer spannend.

Daarna zijn we weer volop druk gaan zetten en hebben we als ploeg de draad weer opgepakt. Er kwamen bovendien wat nieuwe, fitte jongens in het veld die veel energie brachten. Daardoor kregen we weer grip op de wedstrijd en konden we hem gelukkig definitief over de streep trekken met nog een doelpunt.

We begonnen echt sterk en speelden een goede wedstrijd. Voor mezelf was het een zware wedstrijd, omdat ik veel meters heb moeten maken. Daardoor werd ik aan de bal ook wat slordiger dan normaal. Maar uiteindelijk denk ik dat we terecht hebben gewonnen en dat we als team hebben laten zien dat we ook na een moeilijke fase de wedstrijd weer naar ons toe kunnen trekken."

Opmerkingen


bottom of page