Cor van Garderen(SDO), trainer aan het woord
- 27 mrt
- 2 minuten om te lezen
Het is deze week een aardige hot topic en ieder mag zijn mening hebben. We zochten gisteravond trainer Cor van Garderen nog even op.

Hoi Cor, het heeft toch wat losgemaakt op de site. Onze vraag is dan, tenzij je hem niet wilt beantwoorden, er is veel te doen rondom jouw beslissing om niet bij De Posthoorn aan de slag te gaan en volgend seizoen als hoofdtrainer bij SDO in dienst te treden. Kun je toelichten wat voor jou de doorslag heeft gegeven?
Allereerst begrijp ik dat er reacties komen en dat mensen daar een mening over hebben, dat hoort bij het voetbal. Voor mij lag de situatie echter vrij duidelijk. Tijdens het eerste gesprek leek de reistijd voor mij nog te overzien, maar bij latere bezoeken bleek dat ik onderweg met meerdere obstakels, zoals files, te maken kreeg. Dat werd een groter probleem dan ik vooraf had ingeschat. De afstand van Uithoorn naar Amersfoort, met alle drukte onderweg, maakt het risico groot dat ik structureel te laat kom of trainingen moet missen. Dat begon voor mijzelf echt een punt van zorg te worden.
Juist daarom heb ik, om eerlijk naar de club te zijn, deze keuze nu gemaakt en niet pas over een paar maanden. Ik wil voorkomen dat ik De Posthoorn straks tijdens het seizoen door deze omstandigheden in de steek laat. Laat ik dit nog toevoegen: ik zag De Posthoorn zeker als een mooie uitdaging, mede door de plannen die er lagen. Het had absoluut niets met financiën te maken, als geld een rol had gespeeld, had ik in de winterstop voor twee andere opties kunnen kiezen.
Dat SDO op mijn pad kwam, was in eerste instantie tijdelijk. Omdat zij bezig waren met een sollicitatieprocedure voor komend seizoen, heb ik afgelopen week aangegeven dat ik daarvoor open sta, aangezien ik anders zonder club zou zitten. Die mogelijkheid kreeg ik.
Misschien ook een beetje naïef geweest?
Je mag het noemen zoals je wilt, maar het trainerschap draait voor mij om duidelijkheid en betrouwbaarheid. Ik wil een club volledige commitment kunnen geven. Als ik door omstandigheden niet kan garanderen dat ik dat kan doen, moet je eerlijk zijn en op tijd de juiste beslissing nemen. Daar wil ik het bij laten.



Opmerkingen