Saestum-DOSC, trainers aan het woord
- 11 mei
- 2 minuten om te lezen
Saestum-DOSC=2-0
Saestum zorgt door deze zege dat Quick kampioen wordt en zelf de eindzege in de 3e periode in eigen hand heeft.
Na afloop spraken wij beiden trainers.

Eerst winnend trainer Rick Andeweg.
Hoi Rick, hoe kijk jij terug op deze wedstrijd?
"Vanaf minuut één waren we scherp en dat resulteerde in een paar grote kansen. We scoorden na een prachtige aanval de 1-0, maar de grensrechter stak enigszins laat de vlag in de lucht en de goal werd afgekeurd. De rol van clubgrensrechters blijft een gigantisch probleem in het amateurvoetbal. Dit was echt schandalig, de beelden zeggen genoeg. Gelukkig is er even later gerechtigheid en werd het via een strafschop 1-0. Door ons aanvallende spel geef je ook wat ruimte weg, maar gelukkig speelden we erg gedisciplineerd en gingen de paar kansen van DOSC er niet in.
In de tweede helft scoorden we snel de 2-0. Een geweldige actie en een vlammend schot van Mo Zarkouni ging de kruising in. Daarna werd DOSC alleen gevaarlijk uit dode spelmomenten en moeten wij eigenlijk uitlopen naar een hogere score. We kregen best wat kansen, maar die werden niet verzilverd.
Wij als staf zijn trots op het gedisciplineerde spel van onze ploeg van de afgelopen weken. Door onze overwinning op DOSC is Quick kampioen geworden. We staan nu bovenaan in de derde periode en dus één overwinning verwijderd van deze titel. Volgende week winnen van Quick en we kunnen de nacompetitie in. We gaan ervoor!"

Daarna was het woord aan DOSC trainer Rob van Diermen die met zijn ploeg NC promorie gaat spelen.
Hoi Rob, wat is jouw kijk op de wedstrijd tegen Saestum?
"Laat ik beginnen met dat de nederlaag gisteren terecht was.
Wonnen te weinig tweede ballen en gingen de duels niet aan zoals we ze normaal aangingen.
Ook met diepte eruit halen lazen we die momenten niet goed.
Desondanks breek je 4x gevaarlijk uit in de 1e helft en mag er daar minimaal wel 1 van in het netje. Dat helpt je enorm in wedstrijden dat het even wat minder is.
Ook misten we vandaag 4 spelers en dat is geen excuus maar die voelden we wel als team.
De tweede helft probeer je nog van alles door extra risico’s te nemen, daar kwamen nog wel 3 grote kansen uit maar ook die gingen er niet in.
Daarnaast door die risico’s ga je ook nog extra ruimte en kansen tegen krijgen maar die calculeer je in.
Al met al terechte nederlaag, de boel bij elkaar houden en proberen de aantallen acceptabel te krijgen en op naar volgende week waarin we de laatste thuiswedstrijd van het seizoen gaan spelen."
Hoe zit het met het oog op volgend seizoen?
"Of er gaat voor de zomer nog iets leuks langskomen of zal ik beschikbaar zijn rond november/december om een interim klus op te pakken. De tijd zal het leren. Mijn hart ligt op dit moment wel duidelijk bij het senioren voetbal."



Opmerkingen