Rick Andeweg (Saestum), trainer aan het woord.
- 1 jun
- 2 minuten om te lezen
Odysseus'91-Saestum=2-1

De eindspurt in de competitie was indrukwekkend, de 3e periodetitel werd binnengehaald. Vertrekkend trainer Rick Andeweg mocht met zijn ploeg dan ook deelnemen aan de NC. Maar de eerste horde Odysseus’91 werd gelijk hun waterloo.
Na afloop zochten wij de teleurgestelde maar realisitsche trainer even op.
Hoi Rick, met wat voor gevoel sta je hier?
“Helaas! Het seizoen is ten einde. We speelden een hele slechte wedstrijd tegen Odysseus. We kwamen niet in ons spel, werkelijk waar niets lukte en Odysseus was denk ik wel wat beter. De jongens hebben keihard hun best gedaan, wilden ook echt graag, maar het lukte gewoon niet. Dat kwam deels door het spel van Odysseus. De ploeg leunde gigantisch naar achteren en wacht af. Bij balverlies waren ze dodelijk in de omschakeling. We kwamen nog met 0-1 voor, maar vlak voor rust werd het gelijk. In de tweede helft begon Ody veel beter, maar onze keeper redde net als in de eerste helft een paar keer fantastisch. Wij creërden zelf weinig tot niets, alhoewel we wel veel meer balbezit hadden. Maar goed, daar scoor je geen punten mee. De verlenging was een slijtagestrijd. Bij beide ploegen vielen er steeds meer spelers uit of lagen op de grond met pijntjes. De vraag is ook of je in de nacompetitie, na een lang seizoen en vaak grote kans op hele warme dagen, er een verlenging moet worden gespeeld. Het was bij beide op en de laatste minuten gebeurde er weinig meer. Tot de 115e minuut als een speler van Odysseus een afstandschot in de kruising schiet. Wij hadden 100% vertrouwen in een goede penaltyreeks, maar helaas kwam het niet zo ver.”



Opmerkingen