Jouri Melkert(Posthoorn), trainer aan het woord
- 11 mei
- 2 minuten om te lezen
De Posthoorn mag zich gaan opmaken voor de nacompetitie om promotie. De ploeg van Jouri Melkert stelde de tweede plaats definitief veilig door met 4-1 te winnen van Sporting Almere en lijkt daarmee op papier de meest gunstige route richting de vierde klasse tegemoet te gaan. Na afloop spraken wij de tevreden trainer.

Hoi Jouri, was dit een wedstrijd waarin jullie eigenlijk geen moment echt in de problemen zijn geweest?
“Wij hadden inderdaad weinig moeite met Sporting Almere. Het was ook een totaal andere wedstrijd dan de vorige keer dat we tegen hen speelden. Dit keer begonnen we ontzettend sterk. Binnen een minuut stonden we al met 1-0 voor door een goal van Maickey Smeele en zeven minuten later maakte Sil van Musscher al de 2-0. In die fase speelden we goed, geconcentreerd en met veel energie.
In de 18e minuut werd het vervolgens 3-0 via Gijs Wispelwey, die een afgeslagen bal uit een corner goed binnenschoot. Op dat moment hadden we de wedstrijd volledig onder controle. Daarna werden we alleen wat onrustig aan de bal en dat was eigenlijk nergens voor nodig. Door wat miscommunicatie kon Sporting Almere de 3-1 maken. Tot aan de rust gebeurde er daarna niet heel veel meer.
Na rust kregen we nog genoeg kansen om de score verder uit te breiden. Uiteindelijk lukte dat nog één keer, in de 49e minuut, toen Maickey Smeele een penalty benutte en daarmee zijn tweede van de wedstrijd maakte: 4-1.
Al met al gewoon een hele fijne middag voor ons. We hebben de tweede plek definitief veiliggesteld en dat is een mooie beloning voor het werk dat de groep er het hele seizoen in heeft gestoken. Nu kunnen we ons met een goed gevoel gaan richten op de nacompetitie.”



Opmerkingen