top of page

Johan Peper(Voorwaarts), trainer aan het woord

  • 1 jun
  • 3 minuten om te lezen

Twee weken geleden mochten wij Voorwaarts verwelkomen als nieuwe donateurclub voor het komende seizoen. Op dit moment is de vereniging nog volop verwikkeld in de strijd om handhaving in de vierde klasse, maar achter de schermen wordt er uiteraard ook al vooruitgekeken naar de toekomst.

Een belangrijk onderdeel daarvan is de komst van Johan Peper, die komend seizoen als hoofdtrainer voor de spelersgroep staat. Hoog tijd dus om alvast nader kennis te maken met de man die straks de sportieve leiding in handen krijgt.


Hoi Johan, voordat we vooruitblikken op Voorwaarts en het nieuwe seizoen, wil je jezelf eerst eens voorstellen?


Johan Peper, 62 jaar en woonachtig in Mijdrecht. Ik heb twee kinderen, Bas en Emma. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als Senior Accountmanager.


Hoe ben je ooit in het trainersvak terechtgekomen en wat spreekt je daarin het meeste aan? Zat leiderschap er al in toen je zelf nog voetbalde?


Ik ben zelf 25 jaar actief voetballer geweest.

Jeugd:

UVS Leiden (landelijke klasse)

BVO's:

Feyenoord

ADO Den Haag

Senioren:

UVS Hoofdklasse

Landelijke zaalcompetitie

Als trainer/coach ben ik inmiddels 28 jaar actief geweest bij onder andere:

DOCOS jeugd

VV Rijnvogels

UVS

HPSV

Zestienhoven

Houtwijk

Neptunus-Schiebroek senioren

Daarnaast ben ik actief geweest als:

KNVB Regiocoach

KNVB docent/stagebegeleider

KNVB West II Onder 14 en Onder 16

Diploma's:

Diverse jeugddiploma's

TC3

TJC3

TJC2 UEFA A


Komend seizoen ben jij hoofdtrainer van Voorwaarts. Wat maakte dat je deze uitdaging graag wilde aangaan?


Mijn reden om bij VV Voorwaarts aan de slag te gaan is dat de vereniging erg gezellig is en ieder elftal dezelfde aandacht krijgt van het bestuur. Daarnaast is de uitdaging voor mij groot om met een relatief kleine selectie het hoogste rendement te behalen. Ik tref een grote vriendengroep die voor elkaar wil strijden.


Besef je dat dit mogelijk in de vijfde klasse zal zijn. Heeft dat nog invloed gehad op je beslissing om deze functie te aanvaarden?


Nee, dat heeft geen invloed gehad op mijn beslissing. Voor mij lag de uitdaging juist in het bouwen aan een sterke en hechte selectie en het behalen van het maximale rendement uit de spelersgroep.


Wat voor trainer kunnen de spelers volgend seizoen verwachten? Hoe zou jij jouw voetbalvisie omschrijven? Welke normen en waarden vind jij het belangrijkst binnen een selectie?


Ik zelf wil graag verzorgd voetbal zien met een goede opbouw en simpel voetbal, aanvallend met opkomende buitenspelers. Hoger op het veld spelen en compact blijven op het middenveld door goede aansluiting vanuit de verdediging.

Doelstelling richting spelers:

Het teamperformance verbeteren en individueel iedere speler op zijn beste positie het meeste rendement laten geven. Daarnaast wil ik de spelersgroep, zowel als team als individueel, ook buiten het veld ondersteunen waar mogelijk.

Ik zal er van mijn kant alles aan doen om samen met de staf de vriendschap om te zetten naar prestaties.

Mijn voetbalopvatting is:

Op het veld (training en wedstrijd):

1 TEAM

WERKEN

PRESTEREN 120%

PLEZIER

Buiten het veld:

Gezelligheid

Samenzijn

Plezier

Hoe? Via C.V.D.C.

C = Communicatie

V = Vertrouwen in elkaar

D = Discipline, afspraak is afspraak

C = Concentratie (focus)

PLEZIER GEEFT PRESTATIE EN PRESTATIE GEEFT PLEZIER!

ZONDER STRIJD GEEN OVERWINNING!

Heb je inmiddels met de selectie gesproken over volgend seizoen? Blijft de spelersgroep grotendeels intact, ongeacht of Voorwaarts in de vierde of vijfde klasse speelt? Zijn er spelers die stoppen of vertrekken en kun je daar al iets over zeggen? 


Er komen zeker nieuwe spelers bij die al kennis hebben gemaakt met het bestaande team. Als we definitief de groep rond hebben, zullen we bekendmaken wie wij mogen begroeten binnen onze selectie.


Voor mensen die Voorwaarts minder goed kennen: wat voor club is Voorwaarts eigenlijk? Wat maakt dat spelers graag voor Voorwaarts kiezen?


VV Voorwaarts is een gezellige vereniging waar ieder elftal dezelfde aandacht krijgt. Daarnaast wordt er volop geïnvesteerd in de toekomst van de club. Zo beschikken we komend seizoen over een geheel nieuw kleedkamercomplex en een aangepast extra trainingsveld. We zijn als vereniging springlevend en zullen komend seizoen zeker acte de présence geven.


Wat is jouw boodschap richting de supporters voor de finale tegen Westzaan en voor de toekomst van Voorwaarts?


Nu wacht eerst nog onze laatste wedstrijd voor lijfsbehoud in de vierde klasse tegen VV Westzaan. We hebben vorige week hun laatste competitiewedstrijd bekeken en daarop ons wedstrijdplan gemaakt, hopende op een positief resultaat. Ik hoop dat de supporters ons massaal komen steunen. Samen willen we er alles aan doen om ook volgend seizoen op een passend niveau actief te zijn en verder te bouwen aan de toekomst van VV Voorwaarts.

Opmerkingen


bottom of page