top of page

Floris Jan Soulier(FC de Bilt), trainer aan het woord

  • 18 mei
  • 2 minuten om te lezen

De Meern - FC De Bilt = 0-4

FC De Bilt pakte bij De Meern een belangrijke overwinning in de strijd om handhaving in de tweede klasse. Na afloop spraken wij trainer Floris Jan Soulier.

“Hoi Floris Jan, de zege is binnen en qua doelsaldo moet het heel gek lopen willen jullie niet veilig zijn. Speelde De Meern misschien wat met de handrem erop, of doe ik daarmee jullie goede spel tekort?”


“We speelden vanaf de eerste minuut echt als een collectief en eindelijk viel alles een keer op zijn plek. Na zes minuten scoren we al de 0-1. De bal van Tim vloog direct tegen de touwen en dat gaf meteen energie en vertrouwen. Vervolgens maken we in de omschakeling ook de 0-2 en toen voelde je dat het geloof weer helemaal terugkwam, iets wat we de afgelopen weken misschien een beetje hebben gemist.

We stonden als team gewoon heel goed en gaven weinig kansen weg. De Meern kwam één of twee keer voor ons doel, maar echt grote kansen kregen ze niet. Iedereen werkte hard voor elkaar en je zag echt de saamhorigheid binnen de ploeg terug op het veld.

In de tweede helft bleef het spelbeeld eigenlijk hetzelfde. We bleven geconcentreerd spelen en uiteindelijk maken we uit een corner de 0-3. Vorige week werd zo’n goal nog afgekeurd en de weken daarvoor gingen die kopballen telkens rakelings naast. Dan is het extra mooi dat hij er nu wel in valt.

In de laatste tien minuten maken we ook nog de 0-4 en dat gaf echt een heerlijk gevoel. Ik ben enorm trots op dit team, op de positiviteit die ze zijn blijven uitstralen en op het harde werken van de jongens. Ze hebben er met elkaar echt voor geknokt.”

Opmerkingen


bottom of page