top of page

Bart Vos(Eemnes), trainer aan het woord

  • 15 mrt
  • 1 minuten om te lezen

Wasmeer-Eemnes=2-2

Trainer Bart Vos ziet terechte puntendeling in derby

"Volgens de trainer van Eemnes was het gelijkspel in de derby tegen Wasmeer uiteindelijk een terechte uitslag. Zijn ploeg had in de eerste helft het betere van het spel en kreeg ook de meeste mogelijkheden, terwijl Wasmeer na rust het initiatief overnam en gevaarlijker werd.

In een sportieve derby, waarin het voetbal niet altijd van hoog niveau was maar de spanning wel aanwezig bleef, eindigde het duel uiteindelijk in een 2-2 gelijkspel.

Eemnes begon sterk aan de wedstrijd en wist het overwicht ook in doelpunten uit te drukken. De ploeg kwam op een 0-2 voorsprong en leek lange tijd controle te hebben over het duel. Naast de twee treffers van Bob Brilleman en Peter Schlotter kreeg Eemnes ook nog enkele mogelijkheden om de marge verder te vergroten.

Vlak voor rust kwam Wasmeer echter terug in de wedstrijd door de aansluitingstreffer te maken. Daardoor gingen beide ploegen met een stand van 1-2 de kleedkamer in en bleef het duel volledig open.

Na de pauze draaide het spelbeeld. Wasmeer nam meer initiatief en werd steeds dreigender in de aanval. Dat overwicht leidde uiteindelijk tot de verdiende gelijkmaker.

In het restant van de wedstrijd probeerden beide ploegen nog een overwinning uit het vuur te slepen, maar gescoord werd er niet meer. Daardoor werden de punten in een aantrekkelijke derby uiteindelijk gedeeld."


Opmerkingen


bottom of page