top of page

Azzadine el Harchaoui(Elinkwijk), trainer aan het woord

  • 29 apr
  • 1 minuten om te lezen

Odysseus'91-Elinkwijk=5-2

Elinkwijk werd al door de KNVB gestraft ondanks dat de staking was verworpen door toch met 10 man te moeten starten voor de nog te spelen 2e helft.

Na afloop spraken wij een zwaar teleurgstelde misschien meer geirriteerde trainer Azzadine el Harchaoui.

Hoi Azzadine, vertel jij maar?


"Tsja, als het al niet lastig genoeg is dat we door de situatie rondom de (verworpen) staking toch met tien man aan de wedstrijd moeten beginnen, komen we toch knap op een 1-2 voorsprong.

Vervolgens ontstaat er een cruciaal moment wanneer mijn back de bal van de lijn haalt met zijn heup. De scheidsrechter beoordeelt dit echter als hands, wat resulteert in een rode kaart en een penalty. Daardoor moeten we al na tien minuten verder met negen man.

Het is een beslissing waar de scheidsrechter er, in mijn ogen, echt naast zat. Juist omdat ik deze scheidsrechter hoog heb zitten, maakt dat het extra wrang dat dit moment zo’n grote invloed heeft op de wedstrijd. Zeker omdat zelfs vanuit de kant van Odysseus werd aangegeven dat er geen sprake leek van hands.

Over twee wedstrijden tegen Odysseus hebben we het gevoel dat we meerdere keren benadeeld zijn, met onder andere twee penalty’s en twee rode kaarten tegen. Dat maakt de teleurstelling groot, zeker omdat we dit niet kunnen onderbouwen met beelden.

Al met al overheerst het gevoel dat er meer in had gezeten, maar dat het op deze manier uit onze handen glipt. Na zo’n reeks momenten ben ik blij dat ik straks even afstand neem om alles te laten bezinken."



Opmerkingen


bottom of page